Azad kooh آزاد کوه
 

 
about ECO_ADVENTURE & CLIMBING
 
 
   
 
Wednesday, August 20, 2008
 


SHER SHEN HA ! photo : abbas jafari

ا فرصت دارد به پایان می رسد بی انکه آغاز شده باشد . کو مجال؟ ! فرصت نبوده همیشه یا که بوده و بتو نرسیده . دوان بر سر سنگلاخ و شن روان بر پیچ این همه جا ده هایی که پنداری تمامی ندارد ( و کاش نداشته باشد ) در اشرق و مشرق این خاک. چه جاها که ماند هنوز برای دیدن و بوئیدن و چشیدن نادیده ها یی که ندیده ای اما مشتاق دیدن آنی. نشستن با مردمانی که .... چه بگویم ؟ مردمانی مردانی و زنانی و کودکانی که اهل این سرزمینند .سنگت می زنند و نانت می دهند! به کاسه ابی عطشت را فرو می نشانند و به دشنه ای در پشت میهمانت می کنند . خوبند و خوبتران را بر نمی تابند ! مهربانند و مهربانی را بر نمی تابند ... دوستشان داری بی انکه بدانند و بی ذره ای تردید همه ی بودنت را مدیون آنانی. انانی که حتی تو را ندیده اند جانیانی که نانشان را هم با تو قسمت می کنند تا گرسنه نمانی و درست در همان زمان نامت را از تو سرقت می کنند هر چه که باشند باز بهانه خوبی هم هستند برای فرار برای جیم !! شدن و زدن به چاک راه تا باز خودت را گم کنی با باد . با نسیم ! با ندایی که از دور ها می رسد. با خرناس شتری در وهم گم مرده ی دق خیر اباد . در هوهوی جغدی در باد شبانه چاه مسافر . در پرواز زنبور ی خرد و در عطش کاکلی هایی که دیروز از هرم افتاب به خنکای تنها چشمه رباط کلمرد به پناه امده بودند . می بینی ؟ راه های فرار از دست این مرمان خوب چه نزدیک و سهل است. این همه جاده .این همه کوره راه و این همه بیراهه ها. این پاها پس برای چه افریده شده اند ؟ انگشتانی که می توانند به دور دست ها اشاره کنند و جایی را نشانت دهند که در خلوت خاموش آن همه چیز یافت می شود جز این فریبی که همه مان را نشانه رفته است . همین انگشتانی که در جیبت فرو کرده ای یا در جیب دیگران ! چشم هایی که می تواند شکوه علفزار را تماشا کند رو به پنجره ای خیره گردانیده ای که شاید سواری برسد . سوار خود تویی . جستی وانگاه رستی ومستی ! مست رهایی و راه ها و جای ها . مست شارستان ها و کلات ها و کلاته ها. مست تماشای شوخ چشمی چشمه در تنگنای دره ای دور در هامانه . خیز یوزی را به تماشا نشستن و شکوه برآ مدن ماهتاب و افتاب و ستاره ها. ستاره ها تا کجا که می برد این ستاره ها تو را ؟! باز می گردی . به تن اما جانت جا مانده است .
جا مانده است چیزی
جائی !(*)
دل دل می کنی نیامده رفتن را! عطشناکی وجودت چشمه ثریا راطلب می کند. یا که بورالان و هزار هزار جای دیگر که وسوسه دیدار دو باره اش جانت را می مالاند . خفته ای اما خواب راه می بینی !
عباث

( از حسین پناهی )*

Comments:
اخوی خوبی؟ دل آدم را می برد این عکسها. یک دسته از این چشم اندازهای ایرانی را دسته کن بفرست گالری کنیم ملت تماشا کنند حظ ببرند. هنوز طرفای ما نیامده ای؟ ما چشم براه ایم ها - سیبک
 
سلام استاد عزيز
آقا به گمانم كه رسيده باشي يا شايدم از همون دورها اين نوشته و عكس بر ما ارزاني داشتي
بازهم نوشته اي زيبا كه ادم رو به تفكري عميق در خودش مي بره و عكسهايي كه هر كدام دنيايي از حرف ميانشان خوابيده
من هر وقت اين نوشته هاي شما رو مي خونم بي درنگ انگار بايد تفالي بزنم به نوشته ي غلامرضا غلامرضا تا بغض كهنه اي رو باز تازه كنم
ايام به كام
ارادتمند
فرشيد
 
از ديدن عكسهاي اين وبلاگ خيلي لذت بردم. داشتن چنين استعدادو هنري را به شما تبريك مي گويم
http://onedoost.persianblog.ir
 
سلام
خوب هستید ؟
اگر چه این روزگار و این روزگار و این سوال ؟
می دانم مسخره است ...
رهایی هم عجب شوری دارد ...
من حس اش می کنم البته فعلا برای خودم
همین
شاد باشید
 
سلام داداشی
تولدت مبارک ، خیلی ...
خوش باشی همیشه ...
 
Salam Abbas jan,
dirooz az Systan bargashtam. unja tamame modat be yade harfhaye to boodam darbareye in Sarzamin .
Hamoone Poozak ke ghablan khoshk shodeh bood . ghayegh haye bikar jeloye khanehaye Hamoone hirmand va bestare khoshke oon adam ro be geryeh mindazeh. Hamoone saberi ham hale khoshi nadareh.
rooye farshi az sofal dar tapehaye shahre sookhteh ghadam zadam va ... ,
va mardome sadeh rooz be rooz faghirtar mishan . heyf
Houman
 
من هم لذت بردم
علی
 
azadkooh.blogspot.com is very informative. The article is very professionally written. I enjoy reading azadkooh.blogspot.com every day.
fast cash loan
faxless payday loans
 
Post a Comment

 

 
 
 
  This page is powered by Blogger, the easy way to update your web site.  

Home