Azad kooh آزاد کوه
 

 
about ECO_ADVENTURE & CLIMBING
 
 
   
 
Monday, January 23, 2006
 

be yad e M . AZAD
Photo by Abbas Jafari
Comments:
سلام ، من این عکسهای زیبا تون رو خیلی دوست دارم ، شاد باشید
 
ايران ما - آنهائيكه در مراسم تشيع منوچهر آتشي حضور داشتند بياد دارند كه درآن مراسم سيمين بهبهاني مي‌گريست، و خشمگين مي گفت : تا زنده‌ايم به ما رحم نمي‌كنند، حالا از مرده‌ي ما هم نمي‌گذرند؛
روز گذشته خاكسپاري پيكر محمود مشرف آزاد تهراني (م. آزاد) شاعر صاحب نام ايراني با وجود كسب تمام مجوزهاي مراسم خاكسپاري و تدفين پيكر اين شاعر به مدت 4 ساعت بعلت مخالفت فرماندار كرج كه گفته بود به دليل شاعر بودن م. آزاد، خاكسپاري او در امامزاده طاهر در كنار مزار ديگر نويسندگان و شاعران ايراني منوط به انجام هماهنگي هاي لازم با دولت است.به مدت چهار ساعت بر روي زمين ماند و عاقبت او را در قبري كه مي گويند پيش‌تر براي پيكر منوچهر آتشي در نظر گرفته شده بود، به‌خاك سپردند .مراسم خاك‌سپاري اين شاعر آزاده ، بسياري از اديبان و هنرمندان صاحب نام ايراني چون ناصر تقوايي، صفدر تقي زاده، سيد علي صالحي، ضياء موحد، علي باباچاهي، سيمين بهبهاني، محمد حقوقي، فريبرز رئيس دانا.حضور داشتند كه سا عت ها در امامزاده طاهر كرج براي تدفين اين شاعر فقيد در انتظار بودند


در اين مراسم ابتدا حافظ موسوي كه اجراي برنامه را برعهده داشت، دو شعر را از مجموعه‌ي «بهارزايي آهو»ي م .آزاد را براي حاضران خواند:
مثل پرنده‌اي كه در شور مردن است
مثل شكوفه‌اي كه در شوق ريختن است
مثل همين پرنده‌ي كاغذي / آن‌جا نشسته بود.
"گل باغ آشنايي" ديگر شعري بود كه موسوي از آزاد خواند.
فريبرز رييس‌ دانا هم شعري را از سيدعلي صالحي درباره‌ي م. آزاد خواند:
م. آزاد
فروخفته‌ي خسته‌اي /
چشم به‌راه بيداري بر مرگ
م. آزاد
شاعر حوالي قلهك قديم
با پايان قطره‌وار هر غروبش در پيش
تنها نظر به غيبت غم‌انگيز دريا داشت
م. آزاد
نيمي سكوت و نيمي اشاره‌ي بي‌هوش
ميم خميده‌ي رندان مي‌فروش.
 
زيباست و قابل تحسين خاصه اينكه اين عكس سيم خار دار و بارون شايد بشه گفت طراوت را پشت حصار نتوان محبوس كرد مستدام باشي
 
عباث آقای عزیز،
به نشانی ای که مهدی خان دوست سیبستانی داده بود، راه به وبلاگ شما پیدا کردم و خیلی لذت بردم از تمامی عکس هایی که امشب دیدم و یا در آرشیوتون پیدا کردم آشنایی با شما ندارم، اما عکس هاتون امشب یه جورایی بیشتر از هر جیز دیگه ای قلقلکم دادند و نتوانستم که جلوی خودم رو بگیرم. برای همین به اسم خود شما یکی از آنها را در وبلاگم گذاشتم. قبول دارم که این کار صحیحی نیست، اما خوشحال تر می شم اگر که اجازه رو داشته باشم. در عیر اینصورت اگر به من خبر بدهید، سریعا" آن را حذف خواهم کرد و تنها به یک لینک قناعت می کنم.
موفق باشید.
سلیمان
 
مي گم كه حيف شد كه اون كامنت قشنگ مش قاسم را حذف كردي. اي پهلوان پهلوانان!!!!!!
مدتي بود كه ديگه كامنتها قشنگتر از خود نوشته هات شده بود. خيلي روده درازي مي كني. باز هم كه رفتي زير اسم ديگران نون خوردي. همين كه هستي لياقتش را داري.
 
سلام. كارتون عاليه؛ وبلاگتون هم.
تبريك مي‌گم. موفق باشيد.
 
Post a Comment

 

 
 
 
  This page is powered by Blogger, the easy way to update your web site.  

Home